Rise from the dead

Jag lever! Tro det eller ej! Så länge ingen kommer med kärnvapen och atombomber och bombarderar mig med skiten så är jag kvar här för att skaka om allas närvaro! Säger vi... Hah!

Sommaren är snart slut, mitt sista sommarlov ever. Sen blir det arbetslöshet antar jag! Men det får vi väl se. ;)

Den här sommaren har bestått av konserter och jobb. Jag har vilat också! En hel jäkla del! Men det är inte särskilt intressant.

4:e juli stack jag till Gröna Lund för att se Alice Cooper. Kom dit ungefär 6 timmar innan och redan då hade folk börjat rada upp sig men jag fick en plats längst fram! Sen var det bara att vänta, stog och snackade med lite folk som stog vid mig. Konserten i sig var det häftigaste jag har varit med om! Har sett Alice Cooper tidigare men detta var något speciellt! Lyckades få tag på ett plektrum, en billion dollar och lite konfetti från konserten. Det sitter väldigt fint på min vägg. :)


© Mighty Mal! Ta inte bilden!

7:e juli, Getaway Rock Festival här i Gävle! Första jobbdagen och Alice Cooper igen! Jobbade vid en VIP-grind i 8 timmar och patrullerade på festivalområdet i 3 timmar. Väldigt jobbigt men väldigt roligt på samma gång! Jag jobbade från kl. 10.00-22.00 och Alice skulle uppträda kl 22.30. Då hade jag sällskap av några av mina bästa kompisar och det var fruktansvärt roligt!

8:e juli, jobbdag nummer två, även sista dagen jag jobbar på festivalen. Denna dagen var det inget speciellt band jag ville se. Då jobbade jag från 18.00-04.00. Samma sak då, samma grind i 7 timmar och sen patrullera lite runtom i festivalomårdet till 04.00. Vid midnatt till och med festivalens slut, kl. 02.00 ligger det lite småtrött folk på marken och sover eller så har dom däckat totalt. Man får gå runt lite och skaka om dom och fråga om allt är okej. Vid 02.00 fick vi gå till baren och tömma området och i stort sätt alla var fulla och kom och försökte ragga och imponera. Bara att le tillbaka och knuffa ut dom! Vi fick ut dom ganska fort och vi fick sluta vid 03.00! Hurra!

9:e juli, sista festivaldagen! Ganska trött. Hängde runt lite med min polare, Elin, som var väldigt trött hon med. Inga speciella band denna dagen heller och inget speciellt att notera. Härlig festival ändå med härlig stämning!

11 juli - 22 juli, kommunjobb på äldreboende, sköta om ett sommarcafé. Inget mer med det! Ganska trevligt ställe. Lönen allt som allt var 4640 kr! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0